Forum www.sandbox.fora.pl Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

[TUT] Tworzenie heightmap

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.sandbox.fora.pl Strona Główna -> CryEngine 3™
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
MacGyver246




Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:00, 16 Kwi 2013 Temat postu: [TUT] Tworzenie heightmap

W tym tutorialu nauczymy się ja stworzyć bardzo realistyczną heightmap'e (metoda tak jest szybszą wersją mudbox+world machine)

Pierwsze co robimy to pobieramy GeoControl2 ze strony (oczywiście wersja demonstracyjna)
[link widoczny dla zalogowanych]

Po pobraniu oczywiście instalujemy (chyba nie muszę opisywać Very Happy)

Następnie otwieramy program i ukazuje nam się pokazowa mapa. Oczywiście można ją obejrzeć itd.
Aby zrobić swoj teren wybieramy jeden z szablonów zawartych w "Presetbrowser" wybieramy to co nam się podoba i dwukrotnie klikamy. Wybieramy podstawowe czynniki jak wysokość (height) itp. w zakładce generation/general/general. Wciskamy przycisk "Generate" czekamy i już jest prawie gotowe.
Teraz zapiszemy heightmap'e w obrazku poprzez zakładke w lewym górnym rogu Generate/terrain export wybieramy format (polecam raw w 16bit od rozmiarów 2048x2048, a niżej format bmp). Zapisujemy, a następnie wchodzimy w zakładke view/colouring/use shader (lewy górny róg). Po tej czynności wchodzimy w Generate/image export/color i wybieramy bmp

Wszystko wrzucamy do Cryengine 3 następująco terrain/edit terrain/file/import heightmap wrzucamy tam plik raw lub bmp (odcienie szarości i czerni) a drugi plik (shader) terrain / export/import terrain texture. Tam wszystkie sektory zmieniamy z 512 na 1024 i importujemy kolorystyke, a na sam koniec zmieniamy materiał textury w terrain/texture


Bardzo długo zajęło mi odnalezienie tego programu wiec mam nadzieje że wam się to przyda Razz

Co do szablonów w GeoControl2 to można robić swoje i edytować już istniejące ale ja jeszcze tego nie obczaiłem Very Happy

Wyniki kilku minutowej pracy
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MacGyver246 dnia Pią 15:59, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dzej




Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:41, 17 Lip 2013 Temat postu:

dzięki, testuje ten program i wygląda to ciekawie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.sandbox.fora.pl Strona Główna -> CryEngine 3™ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin