| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
	
		
		      MacGyver246 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 14 Sty 2013 
		          Posty: 25 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Wto 17:00, 16 Kwi 2013 Temat postu: [TUT] Tworzenie heightmap | 
				    | 
			 
			
				 
				    
				    W tym tutorialu nauczymy się ja stworzyć bardzo realistyczną heightmap'e (metoda tak jest szybszą wersją mudbox+world machine)
 
 
Pierwsze co robimy to pobieramy GeoControl2 ze strony (oczywiście wersja demonstracyjna)
 
[link widoczny dla zalogowanych]
 
 
Po pobraniu oczywiście instalujemy (chyba nie muszę opisywać  )
 
 
Następnie otwieramy program i ukazuje nam się pokazowa mapa. Oczywiście można ją obejrzeć itd.
 
Aby zrobić swoj teren wybieramy jeden z szablonów zawartych w "Presetbrowser" wybieramy to co nam się podoba i dwukrotnie klikamy. Wybieramy podstawowe czynniki jak wysokość (height) itp. w zakładce generation/general/general. Wciskamy przycisk "Generate" czekamy i już jest prawie gotowe.
 
Teraz zapiszemy heightmap'e w obrazku poprzez zakładke w lewym górnym rogu Generate/terrain export wybieramy format (polecam raw w 16bit od rozmiarów 2048x2048, a niżej format bmp). Zapisujemy, a następnie wchodzimy w zakładke view/colouring/use shader (lewy górny róg). Po tej czynności wchodzimy w Generate/image export/color i wybieramy bmp
 
 
Wszystko wrzucamy do Cryengine 3 następująco terrain/edit terrain/file/import heightmap wrzucamy tam plik raw lub bmp (odcienie szarości i czerni) a drugi plik (shader) terrain / export/import terrain texture. Tam wszystkie sektory zmieniamy z 512 na 1024 i importujemy kolorystyke, a na sam koniec zmieniamy materiał textury w terrain/texture
 
 
 
Bardzo długo zajęło mi odnalezienie tego programu wiec mam nadzieje że wam się to przyda  
 
 
Co do szablonów w GeoControl2 to można robić swoje i edytować już istniejące ale ja jeszcze tego nie obczaiłem  
 
 
Wyniki kilku minutowej pracy
 
[link widoczny dla zalogowanych]
				    
  Post został pochwalony 0 razy
  Ostatnio zmieniony przez MacGyver246 dnia Pią 15:59, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   | 
        |  
         |  
    
	
		
		      dzej 
		      
		           
		          
  
		          Dołączył: 17 Lip 2013 
		          Posty: 1 
		          Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 
		      
		       
		      
		 | 
		
			
				 Wysłany: Śro 11:41, 17 Lip 2013 Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				 
				    
				    dzięki, testuje ten program i wygląda to ciekawie
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		 | 
	 
 
  
	 
	   
	   | 
	
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
  | 
   
 
	
	 |