Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JackGTA
Administrator forum

Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:28, 23 Mar 2008 Temat postu: Ładny teren- Jak Wy to robicie? |
|
Ostatnio chciałem zrobić mapki w terenie, ale po prostu nie wiem jak go ładnie ukształtować :zdziwko:
Teren maluję w Terrains.
Może jakieś wskazówki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Sniper
Administrator forum

Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:10, 23 Mar 2008 Temat postu: |
|
No problem mr. Jack
Przede wszystkim trzeba wygenerować mapkę (Generate Surface Texture) na co najmniej 4096x4096 !
Potem zostaje tylko zabawa... im więcej czasu poświęcisz tym ładniej to wygląda.
Na początku najlepiej usuwamy starą texturę. Wchodzimy w Terrain/Layer Painter i usuwamy texture texturą, czyli np jak mamy zieloną grass_manual to ją wybieramy i trzymając CTRL usuwamy do czystego:
Potem malujemy od nowa! Ładnie i spokojnie:
A na koniec wybieramy zamiast Paint to Smooth i elegancko wyrównujemy dwie textury:
Potem, żeby nie było pusto dajemy jakąś trawę! W tym celu przechodzimy w zakładce Terrain do Vegetation. Dodajemy nową kategorię, nazywamy ją np: trawa i dodajemy jaąś trawę z katalogu: Objects/Natural/plants i np: fajną trawą jest ta z cieniem: small_grass_a1_in_shadow
No i wybieramy okrąg rysowania ( można zwiększać i zmniejszać na + i - ) i następnie wstawiamy:
Reszta to już całkowita zabawa... dobieranie drzewek i krzaczków... Wszystko wstawiamy poprzez Vegetation (broń boże nie przez Simple Entitly - wtedy strasznie tnie) Najfajniejesze rzeczy są w katalogu:
Objects/Natural/leafy_green_paradise:
Jeszcze sprawa tłą. Drugi plan równierz nie może być pusty.. ja nauczyłem się tak:
Gdy mamy pustą w oddali górę, wygląda ona smutno i szaroburo..
A wykorzystując dwa rodzaje drzewek:
Objects/Natural/leafy_green_paradise/
lgp_canopytree_aa
lgp_canopytree_ab
Dajemy ich pełno mieszając ich dwa rodzaje, powstaje coś takiego:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
JackGTA
Administrator forum

Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:09, 23 Mar 2008 Temat postu: |
|
Dzięki, dam screeny z mojego terenu (Ty kożystaleś z demo)
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sniper
Administrator forum

Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:12, 23 Mar 2008 Temat postu: |
|
Chyba jakiś nowy gatunek trawy, rośnie na piasku , na plaży ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
JackGTA
Administrator forum

Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:16, 23 Mar 2008 Temat postu: |
|
Niektóre suche rośliny rosną na plaży
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sniper
Administrator forum

Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:39, 24 Mar 2008 Temat postu: |
|
Kilka słów o roślinności!
Przechodzimy w RollupBar do zakładki Terrain i Vegetation.
Tutaj mamy sporo możliwości. Na początek robimy nową kategorię klikając na 4 przycisk czyli New Category.
Wpisujemy nazwę np.: Trawa. Klikamy na kategorie, a gdy będzie zaznaczona klikamy na 1 przycisk z niebieskim plusem.
Tutaj dodajemy obiekty. Jeżeli mamy kategorię Trawa to wypadałoby umieścić w niej samą trawę. Znajdziemy ją w folderze
FarCry\objects\natural\plants i dla przykładu znajdujemy fajną trawę „flforest_grass_tall.cgf” .Wybieramy wielkość pędzla, zalecam tak jak na rysunku po lewej, mały okrąg (Brush Radius). I wciskamy Paint Objects i rysujemy.
Oczywiście można importować do kategorii więcej rodzaii traw, a gdy zaznaczymy ptaszkiem te które chcemy możemy tworzyć mieszankę różnych traw. Można również dodać do trawy kamienie i wtedy będziemy mieli gotowe podłoże.
Teraz spróbuj utworzyć nową kategorię o nazwie Drzewa. Importuj tam palmy z katalogu objects\natural\trees i zrób mały las.
Ten wspaniały silnik ma jeszcze więcej możliwości. Jest tam do wstawienia masa obiektów ja po 5 min zabawie zrobiłem coś takiego.
Można wstawiać skały, kamienie, kamyki, kamyczki, trawy bambusowe, łodygi, palmy kokosowe, bananowe małe krzaczki, spalone drzewa, trawy i całe mnóstwo różnych szczegółów. Bardzo podobają mi się duże palmy z folderu leafy_green_paradise.
Jeżeli wstawiłeś za dużo rzeczy można je usunąć – zaznaczasz i delete. Jak chcesz przesunąć to zaznaczasz i przeciągasz gdzie chcesz. Dodatkowo przytrzymująć lewy ALT można powiększać wszystkie rzeczy do kolosalnych lub malutkich rozmiarów. Uwaga! Jak wyjdziesz z zakładki VEGETATION to nie będziesz już mógł przesuwać roślinności, i dlatego musisz z powrotem do niej wejść.
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Disturbed
Specjalista

Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Know How*
|
Wysłany: Sob 9:29, 19 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Cytat: | Ostatnio chciałem zrobić mapki w terenie, ale po prostu nie wiem jak go ładnie ukształtować Teren maluję w Terrains.
Może jakieś wskazówki?
|
No bardzo ładnie też wychodza góry. Wystarczy wejść w terrain i uzyć "Poszarpanego" pedzla (to taki znaczek taka podarta kropka )
A po ukształtowaniu i wybraniu fajnych skalistych tekstur np z misji przystań albo Rebelia można zrobic coś takiego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KT/Szczekus
****Administrator****

Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 101 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: System:GetWorldByname("CryEngine_1");
|
Wysłany: Śro 12:11, 23 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Ładny teren , ale muszę przyznać że nic nie pobije ręcznie zrobionego terenu. Zajmuje to wprawdzie dużo czasu, ale przy odrobinie chęci można stworzyć coś naprawdę zajefajnego. Jak wrócę do domu postaram się załączyć tu screen z naszej mapki
PS:Wiecie że nawet automatycznie wygenerowane tekstury trzeba poprawić ręcznie? Inaczej skała jest rozciągnięta(jak widać czasem na obrazkach powyżej)
EDIT:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KT/Szczekus dnia Śro 17:47, 23 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|