Forum www.sandbox.fora.pl Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Tutorial 1: AI ze spadochronem

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.sandbox.fora.pl Strona Główna -> Sztuczna inteligencja (AI)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Vigo
Ekspert
Ekspert



Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SandBox2

PostWysłany: Nie 9:54, 30 Sie 2009 Temat postu: Tutorial 1: AI ze spadochronem

Tutaj dowiesz sie jak stworzyć ziomala ze spadochronem. Laughing

No to zaczynamy... Najpierw musimy stworzyć naszego ziomala. W tym celu wchodzimy View\Open View Pane\DataBase View.


Otworzy nam się okienko. W zakładce Entiti Liberary dajemy "otwórz" i wczytujemy plik squad_mates.xml


Teraz pozostaje nam wybór człowieka który będzie miał spadochron... Ja wybrałem Proroka, bo to moja ulubiona postać z gry. Mniejsza z tym po wybraniu postaci przeciągamy ją na naszą mape...


Następnie klikamy na naszą postać i w zakładce Flow Graps dajemy Create(1). Pojawi nam się okienko w którym dajemy New(2)


Teraz wpisujemy nazwe naszego Flow Graps. Ja dla przykładu dałem taką:


Po wciśnięciu OK pojawi nam się okienko Flow Graph. Teraz klikamy Prawym przyciskiem myszy na polu, które jest pokratkowane i wybieramy Add Node -> Misc -> Start


Po zrobieniu wciskamy kolejny raz PPM i wycieramy Fit Graph to View. Ten zabieg sprawi ze zbliżymy się do dodanego obiektu.


Teraz dodajemy jeszcze jeden objekt. Przyciskamy PPM i wybieramy Add Node -> Inventory -> ParachuteControl.


Następnie klikamy na naszego ziomala, a następnie PPM na ParachuteControl i dajemy Assign selected entity.


Pozostaje jeszcze dodać detonator xD. Klikamy PPM i wybieramy Add Node -> Time -> Delay. Ten obiekt dodaje możliwość opóźnienia różnych rzeczy. W tym wypadku opóźnienie otworzenia spadochronu...


Teraz łączymy ze sobą obiekty tak jak na obrazku poniżej... Możemy zmienić opóźnienie otwarcia spadochronu klikając na Time:Deley i w prawym górnym rogu zmieniając opcje Delay(1)... Teraz wystarczy ustawić naszego podopiecznego na odpowiedną wysokość a po 3 sekundach lotu otworzy spadochron... ŁĄCZYMY: output -> In, out -> Open


I to wszystko, ziomal bezpiecznie wylądował Very Happy
[/img]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Vigo dnia Nie 9:56, 30 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sonic96




Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nikąd

PostWysłany: Nie 12:00, 30 Sie 2009 Temat postu:

O czegoś trakiego właśnie szukałem!
Dzięki wielkie. Very Happy Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 2:02, 11 Gru 2009 Temat postu:

Robię wszystko według tego poradnika i zatrzymałem się na tym punkcie
Cytat:
Teraz dodajemy jeszcze jeden objekt. Przyciskamy PPM i wybieramy Add Node -> Inventory -> ParachuteControl.
no i właśnie nie mam możliwości dodanie tego
Kod:
ParachuteControl
bo po prostu nie ma takiej opcji . Ktoś wie co może być źle?

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 3:01, 11 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Vigo
Ekspert
Ekspert



Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SandBox2

PostWysłany: Pią 9:05, 11 Gru 2009 Temat postu:

musisz mieć wszystkie opcje włączone:

Jeśli będziesz miał je zaznaczone to będziesz wszystko widział ;]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Vigo dnia Pią 9:06, 11 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 14:32, 11 Gru 2009 Temat postu:

Teraz działa Very Happy. A jak przypisać spadochron do głównego bohatera? Znaczy do tej postaci co nią sterujemy.

//edit. jak zrobić żeby gości wylądował w wyznaczonym miejscu?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 14:34, 11 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Vigo
Ekspert
Ekspert



Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SandBox2

PostWysłany: Sob 8:57, 12 Gru 2009 Temat postu:

Należy dodać kolejny element Add Node -> Game-> LocalPlayer i połączyć tak:


Teraz się pobawię jak zrobić by wylądował w miejscu... jak coś znajde to
napisze (edytuje posta)

LocalPlayer jest czymś w rodzaju odpowiednika naszej postaci... Jako że nie można jej zobaczyć , więc posługujemy się tym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vigo dnia Sob 8:59, 12 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sonic96




Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nikąd

PostWysłany: Sob 9:45, 12 Gru 2009 Temat postu:

Cytat:
Teraz się pobawię jak zrobić by wylądował w miejscu... jak coś znajde to
napisze (edytuje posta)


Pokombinuj z Vec3


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 17:27, 13 Gru 2009 Temat postu:

Sonic96 gdzie ty te opcje znalazłeś? Patrze w menu i w innych miejscach ale nigdzie tego nie widzie. A może ktoś inny wie?
Powrót do góry
Sonic96




Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nikąd

PostWysłany: Nie 20:00, 13 Gru 2009 Temat postu:

Nie wszystko masz włączone w flowgraphie. Kolega Vigo zamieścił odpwiedź powyżej:


Cytat:
musisz mieć wszystkie opcje włączone:


Jeśli będziesz miał je zaznaczone to będziesz wszystko widział ;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.sandbox.fora.pl Strona Główna -> Sztuczna inteligencja (AI) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin