Forum www.sandbox.fora.pl Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Problem z kolorem tekstury.

Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Forum www.sandbox.fora.pl Strona Główna -> Teren, Tekstury i Oświetlenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Di Kej




Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 14:19, 20 Lip 2011 Temat postu: Problem z kolorem tekstury.

Cześć. Jestem Di Kej, nowy użytkownik na tym forum oraz nowy w zabawie SandBox 2.

A do tego na start skrzydła podcina mi mały problem z teksturą. z resztą zauważyłem że tekstury to dość częsty problem u osób dopiero zaczynających zabawę w tworzenie własnej gry.
Z tym że rozwiązania mojego problemu nie znalazłem bądź nie zauważyłem .
Do sedna sprawy przechodząc.
am problem z kolorami tekstur.
Podczas edycji wszystko jest ok, kolory itp lecz gdy wyjdę z mapki a następnie ją wczytam na nowo to wszystkie z edytowane tekstury tracą kolor i są albo zielone tak jak po użyciu opcji teksturowania całej nowej mapki na raz (wiecie o co kaman Wink )
Lub w przypadku edycji jakiegoś gotowca, kolory wracają do stanu na jakim zacząłem je edytować.
Sama tekstura jednak pozostaje taka jaką ja ustawiłem.
Np gdy plaże przerobiłem na czarne skały, to po ponownym wczytaniu tekstura skał została lecz kolor skał ponownie jest jak plaża.
Gdy przemaluje cały teren mapki na dowolny kolor po czym wcisnę ctrl+z wszystkie kolory z powrotem wracają na te które ja ustawiłem.
Lecz np gdy robię tunel to teren zachowany w boxie jest taki jak ten podstawowy. i tunel w środku robiony np pod miejscem gdzie był asfalt a teraz "pasą się krowy na polu" ma kolor asfaltu.
Czasem również wyskakuje mi jakiś błąd podczas edycji i zamyka całą grę...

Jeżeli ktoś wie jak rozwiązać ten problem to będę wdzięczny za pomoc.
Jak macie jakieś pytania co do problem to walcie śmiało. Smile Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koszyk




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CryEngine 2

PostWysłany: Śro 22:17, 20 Lip 2011 Temat postu:

Hmm gdy tekstury tracą kolor po ponownym wczytaniu mapki to:
File ---> Genarate Surface Textures i wszystko jest ponownie dobrze a potem File ---> Export to engine. Po nast. wczytaniu mapki wszystko będzie już ok ale jak coś zmienisz tzn. pomalujesz teren inaczej to potem znowu Export do engine trzeba zrobić żeby tamte na nowo pomalowane miejsca nie traciły kolorów ;p Mam nadzieje, że napisałem zrozumiale xD


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Di Kej




Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 11:21, 21 Lip 2011 Temat postu:

Dzięki wielkie Very Happy
Bardzo mi to pomogło Very Happy
Szkoda tylko że dopiero teraz wpadłem na pomysł by napisać na forum Wink
Już skasowałem jedną moją mapkę i zainstalowałem całą grę z edytorem na nowo, usuwając wszelki ślad po starej instalce. wolałem zacząć od nowa niż potem mieć do siebie żal że nic z tym nie zrobiłem a teraz mapka nie działa Smile
Jeszcze raz dziękuję Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koszyk




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CryEngine 2

PostWysłany: Czw 13:35, 21 Lip 2011 Temat postu:

Moim obowiązkiem jest pomagać w Sandboxie 2 Razz Spoko. Życzę udanych mapek! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Di Kej




Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:09, 21 Lip 2011 Temat postu:

A wiesz może jak mam dodać jakieś elementy do tekstury? dokładniej chodzi mi o dno oceanu... Gdy bawiłem Się gotowymi teksturami na "island" zauważyłem że malując dno oceanu, pojawiały się na nim prócz tekstury, kamienie i rośliny. Wiedza o tym jak to zrobić zaoszczędziła by mi kilka godzin zabawy ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koszyk




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CryEngine 2

PostWysłany: Pią 17:13, 22 Lip 2011 Temat postu:

Hmm.. To chyba trzeba ustawiać w Vegatation zakładka Modify (Chyba) w Rollup Bar. Tam jest wszelka roślinność i tam się zaznacza co ma się pojawiać na jakich teksturach. Wink Powiedz jak nie zrozumiałeś to pokażę na screenie.

Btw. Dobrze, że to napisałeś, bo sobie przypomniałem tą metodę i moja mapka szybciej zostanie ukończona ;p


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez koszyk dnia Pią 17:23, 22 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Di Kej




Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:50, 22 Lip 2011 Temat postu:

He he Spoko ;p Tylko że tym sposobem co opisałeś już próbowałem. Lecz np tej trawy to mi na każdy milimetr z 20 sztuk pakuje... i wygląda to nieciekawie... Dodatkowo OKROPNIE zmniejsza FPS ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koszyk




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CryEngine 2

PostWysłany: Sob 12:19, 23 Lip 2011 Temat postu:

Hmm a zmieniałeś w ustawieniach? Tam jest coś takiego jak density i tam musisz wpisać większą liczbę. Poeksperymentuj Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Di Kej




Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 0:21, 25 Lip 2011 Temat postu:

Dzięki Very Happy Teraz działa Very Happy
I chyba bd mógł niedługo wstawić zapowiedź swojej mapki na forum ;p
początkowa wioska prawie zrobiona ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arcadius113




Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pon 14:24, 25 Lip 2011 Temat postu:

Temat Do zamknięcia Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koszyk




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CryEngine 2

PostWysłany: Sob 15:54, 06 Sie 2011 Temat postu:

Jeszcze nie! xD Mam takie pytanie odnośnie dna oceanu. Są tam te rośliny i wszystko na oryginalnych mapach, ale jak ja robię na swojej to nic się pod wodą nie pojawia. O co kaman?

--//[szczekus]
Masz szczęście że z wrodzonego linistwa nie chciało mi sie zamknąć Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KT/Szczekus
****Administrator****
****Administrator****



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 101 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: System:GetWorldByname("CryEngine_1");

PostWysłany: Sob 16:13, 06 Sie 2011 Temat postu:

W CE1 jest coś takiego jak ElevationMin/Max w ustawieniach roślinek. Może tego poszukaj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koszyk




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CryEngine 2

PostWysłany: Sob 17:58, 06 Sie 2011 Temat postu:

Thx o to chodziło Wink Teraz można zamknąć ^^

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Forum www.sandbox.fora.pl Strona Główna -> Teren, Tekstury i Oświetlenie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin