Forum www.sandbox.fora.pl Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Tekstury postaci, czyli więcej informacji o DirectDraw Surf.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.sandbox.fora.pl Strona Główna -> [FC]Teren, Tekstury i Oświetlenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Sprouse




Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:10, 06 Gru 2009 Temat postu: Tekstury postaci, czyli więcej informacji o DirectDraw Surf.

Na potrzeby mojej modyfikacji muszę pododawać nowe postacie, co oznacza konieczność stworzenia nowych plików z rozszerzeniem DDS.

Chciałbym się dowiedzieć - czym jest dokładniej DDS, jak działa, czy Far Cry sam się oriętuje gdzie która część ubrania ma trafić, czy może jest to gdzieś w pliku zapisane i po co dwie wersje:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KT/Szczekus
****Administrator****
****Administrator****



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 823
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 101 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: System:GetWorldByname("CryEngine_1");

PostWysłany: Nie 20:48, 06 Gru 2009 Temat postu:

DDS to rodzaj pliku graficznego używanego przez CryTek`a. Teksturę na obiekt nakłada modeler w trakcie ostatniej fazy tworzenia modelu, więc jeśli chcesz zrobić nowe tekstury musisz brać jako szablon te z FC.
Ta 2 wersja po prawej to tzw. Normal Map`a. Nałożona na obiekt daje złudzenie jakoby był bardziej szczegółowy niż jest w rzeczywistości.
Przykład:Masz teksturę kamyków. Skoro jest ona płaska nie ma prawa rzucać cienia, prawda? A właśnie że nieprawda! Po nałożeniu normal mapy każdy kamyk zaczyna rzucać cień, na dodatek sama tekstura dostaje głębi przez co nieraz nawet z bliska wygląda jakby wszystko to było poskładane z modeli 3D.

DDS obsługuje również przeźroczystość i "mipmapy"( potrzebne są gdy zmniejszamy/zwiekszamy poziom detali w grze ) czyli 1 tekstura pomniejszona z 8 razy( w 1 pliku ).

Dobrym narzędziem do konwertowania do DDS jest DXTBmp.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher
*V.I.P*
*V.I.P*



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:57, 19 Gru 2009 Temat postu:

Trochę żeś zagmatwanie to napisał...ale sens uchwyciłeś.
Do czego to doszło że muszę wchodzić na forum żeby czegoś się od Ciebie dowiedzieć, masz do mnie tylko 2km Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.sandbox.fora.pl Strona Główna -> [FC]Teren, Tekstury i Oświetlenie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin